Tuesday, July 15, 2014

Siden sist



Her blir det bysommer. Da er det fint med en avstikker til familiens hytte ved Sognefjorden. Den er ikke stor, har verken innlagt vann eller elektrisitet, men den har en utsikt som ikke kan måles i kroner og øre. Min favorittsyssel er å våkne litt tidlig og drikke den enkleste kaffe traktet av pappa, og sette meg i nattkjolen på verandaen og se innover fjorden. Utsikten, lyset, fjellene og skyene - det er aldri helt likt, og det er yoga for sjelen. Da jeg var yngre hadde jeg ikke den store gleden av å være på hytten, og husker min far sa at tegnet på at man var blitt voksen, var at man satt pris på denne utsikten. Så hvis det er lakmustesten, da er jeg voksen, pappa.

2 comments:

Ingvild S L said...

Enig, Sognefjorden har noe eget magisk og svalende. Etter tre somre på rad i Balestrand kan jeg ikke tenke meg en sommer uten en tur hit.

Kaffikoppen ute på verandaen tidlig, tidlig om morgenen med fjordutsikt er så deilig.
Det er kjekt å bli voksen også :)

Rosa+epler said...

Det høyrtes veldig veldig fint ut.
Nattkjolen, kaffien laga av pappa og denne utsikten.
-skriv meg einig i det som Ingvild skriv,
det er kjekt å bli voksen også.

Her er det pappa-kaffi på garden om dagane,
det er stas. Sommarbesøk gjer godt.

Siml frå Elisabeth