Wednesday, July 05, 2006

Hva skal vi gjøre vi som ikke har ferie?

vi skal tage til stranden, eller nordnespynten, løpe svett til linje 11 som kjører fra starefossen ( vi når selvsagt ikkke bussen) til akvariet og nordnes hvor de ligger og slanger seg, dagdrivere under solen, det lukter grillspyd, og kjæledyr på slep, denne gang sovner jeg ikke sola, jeg leser et intervju med alice munro, begynner på Opptegnelser fra kjellerdypet, jeg sender en melding til I, noe om det vi snakka om på Pingvinen i går mens italienere tok stedet med stemmer og hurrarop, jeg snur meg, like et stykke kjøtt, mør og svett på begge steder, kveiler meg på teppet og håndklet og alt er varmt og koker som i Cures sang killing an arab on the beach, som i Camus roman, men jeg ser på klokka, den er halv tre, og jeg labber på asfalt, sniker meg inn på hotellet, stuper i vann, perfekt nedkjølt for syv timer på tastatur.

2 comments:

Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interested

Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interested