Thursday, December 09, 2004

Trass

jeg printer ut en debutantinvitasjon fra aschehoug, den skal henges opp på den hvite veggen ved pulten min, der kan den få være en daglig påminnelse, om det eneste og store nyttårsløftet jeg har tenkt å gi meg selv i år.

oppgaveprogresjon går tregt, og nærmest bakover. skriver meg utover den planlagte strukturen, og tror nesten jeg må ta en linnmaria til slutt, dvs. skrive alt på nytt igjen. om en uke er det over. men jeg vil føle at ferien er fortjent.

jeg planlegger å dra for å besøke borghild i chile i slutten av mai neste år. chile, peru og argentina er den foreløpige plan for reiserute. i går hadde jeg msn-kontakt med både skottland, chile, sør afrika, canada og belgia, slikt slutter ikke fascinere.

ettersom lånekassen nå har vært så vennlig å forklare meg min egen økonomi, så kan det godt hende det blir julegaver i år også.

det beste som finnes er forresten å svømme. jeg lærer det på nytt hver gang.

2 comments:

Andreas said...

Får jeg lov til å spørre om det allerede er bøker utgitt med ditt navn på, kjære Silje?

Silje said...

med smigret selvfølgelighet; ja, det er lov å spørre om slikt. Svaret er njet. Fordelen er at man da kan være med i denne debutantkonkurranse. På minussiden må det jo sies at oddsene er lave. Men forsøket er verdt det.

silje